Kattints a képre a nagyításhoz.

Click to enlarge
 
|

 

MC-130H Combat Talon II (1:48)

Italeri


Eredmények:

Legszebb makett:

Különdíj:

I. hely:

IV. hely:

Commended:

Történet:
A gép az Operation Iraqi Freedom hadművelet közben, 2004.december 29-én egy éjszakai, műszeres leszállás során futott bele egy óriási gödörbe a kifutópálya közepén, amit a pilóták információs rendszerébe (Notice to Airmen) nem vezettek fel. Az eredmény a képeken látható, a gép rommá tört, egy része kiégett.


A makett az Italeri régi AC-130 Gunship kitjének átalakításával készült. Az Italeri kit elég régi, kiemelkedő panelvonalas, a részletek leegyszerűsítettek, vagy teljesen hiányoznak. A pozitívumai a jó méret és alakhűség, a méretéhez pontos illeszkedések. A kabinbelső és a tehertér elég jól kidolgozott, dobozból építve is szépen mutat, de jó alap a feljavításhoz is.


Az építést az összes panelvonal átkarcolásával kezdtem, ami egy szikéből kialakított szerszámmal készült. Ezután a teljes makettet átszegecseltem. Az igazi gépre jellemzőek voltak a látható (nem lecsiszolt) szegecsek, ebből az Italeri maketten egy darab sincs. Ezután álltam neki a valódi feljavításnak. A külső részletek kialakításában az airliners.net kiváló minőségű fotóit használtam referenciaként.


Az egyébként jól kidolgozott kabinban csak a műszerfal mögötti vezetékek és az oldalablakok melleti kis alkatrészek készültek el saját feljavításból, a többi részletet csak festéssel emeltem ki. A deszantteret is kidolgoztam, mert a ledobott vészkijárati ajtón át látszik. A kabinnál és a deszanttérnél nem törekedtem a teljes élethűségre (ennek az alváltozatnak a belsejéről egyetlen darab fotót sem találtam), inkább egy koszos, a tűztől kormos belsőt festettem.


Az első beszállóajtó az ütközéskor kiszakadt a helyéből és messzire repült. Ezt a részt a jó láthatóság miatt tökéletesre kellett kidolgozni, a maketten viszont nyomát sem találjuk az ide való alkatrészeknek.


Az égett rész mustáros tubusból és sztirollapokból épült. Az égett résznél először valódi hamut ragasztottam fényes lakkal a felületre, majd fehér, fekete, barna és sárga pigmentporral értem el a kívánt hatást.


A fékszárnyak és a kiengedett fékszárnynál látható szárnyszerkezet sztirollapokból készült.


Saját építéssel készült az összes antenna és a jellegzetes orr, a helyzetfények, és még sok egyéb apróság.


Festés:
A festést először az alapfestéssel kezdtem, ami a valóságnál jóval világosabb árnyalat. Ezután a panelvonalakat fújtam ár sötétebb szürkével, majd erre fényes lakk került. Végül az egész makettet műszaki tustintával ecseteltem át, ez gyönyörűen kiemelte a szegecselést és a panelvonalakat. A jelzések, feliratok maszkolással, szórópisztollyal készültek.


A makett öt hónap folyamatos munkával készült el, eddigi legnagyobb vállalkozásom.